Етикети

Навици за здравословен сън

Вторник 27 Май, 2014

За да се постигне здравословен сънен цикъл понякога е нужно да отстраним някои вредни за съня навиции да изградим нови. По-долу ще намерите списък с препоръчителни действия, които подпомагат качеството и количеството на съня:

1.      Лягайте само когато ви се спи,

2.      Не яжте, не гледайте телевизия, не четете, не се тревожете в леглото,

3.      Ако не заспите за 30 минути, станете и се заемете с ненапрягащи занимания,

4.      Ставайте по едно и също време дори през уикенда,

5.      Не спете през деня,

6.      Не се насилвайте за сън, спете само колкото ви се спи,

7.      Физическата активност през деня, но не и преди лягане е отличен начин да се почувствате уморени и да заспите по-лесно.

8.      Определете си конкретни часове за лягане и ставане и се придържайте към тях,

9.      Преди сън не употребявайте стимулиращи вещества като кафе, чай, кола, алкохол, цигари,

10.  Не си лягайте гладни,

11.  Осигурете си добри условия за сън, според вашите предпочитания- тиха, добре проветрена, тъмна стая или пък си пуснете релаксираща мелодия.

12.  Научете се да не си лягайте с тревогите и плановете си. Вместо това си представете някаква приятна гледка или спомен. Техниките на медитацията са много подходящи за общата психична и физическа релаксация.

13.  Едно от ефективните средства при безсъние е да вземете 1 или 2 таблетки Neodorm MR 30 минути преди сън и поне 1 час след хранене. Neodorm MR (Неодорм МР) е препарат, предназначен за хора, страдащи от безсъние и проблеми със съня, като трудно заспиване, чести нощни събуждания, краткотраен и неотморяващ сън. Подходящ е и за справяне с часови разлики.

Всяка таблетка Neodorm MR съдържа:

  • 4 mg мелатонин,
  • 50 mg 5-хидрокситриптофан (5-HTP),
  • 200 mg Л-тeанин и
  • 50 mg b-phenyl GABA.

Таблетката на NEODORM MR е произведена по специална технология, така че активните вещества да се освобождават по различно време и да достигат до мозъка в синхрон с физиологичните фази на съня. Това осигурява бързо заспиване, качествен и отпочиващ сън.

Ако безсънието продължава повече от 3 нощи се консултирайте с лекар!