Етикети

Препоръки при безсъние и проблеми със съня

Четвъртък 27 Март, 2014

Ако страдате от безсъние, заспивате трудно или ви измъчват чести нощни събуждания, краткотраен и неотморяващ сън, може да подобрите съня си, спазвайки следните съвети:

  1. След обяд и вечер избягвайте енергийните и стимулиращи нервната система напитки, съдържащи кофеин.
  2. Избягвайте тежките храни и не приемайте шоколад, сирене, бекон, захар, патладжан, спанак в последните два часа преди лягане. Тези храни способстват за увеличаване образуването на норепинефрин- вид мозъчен стимулант, който пречи на съня.
  3. Ограничете алкохола и цигарите, тъй като те често стимулират нервната система, възбуждат я и причиняват проблеми със съня.
  4. Подходящи храни за вечеря са: пуешко месо, риба, банани, грейпфрут, млечни продукти, сурови ядки и др. богати на триптофан храни, които благоприятстват заспиването.
  5. Ако горните съвети нямат желаният ефект, може да вземете 1 таблетка Neodorm MR 30 – 40 минути преди сън. Важно е да вземете таблетката поне 1 час след хранене.

       Neodorm MR (Неодорм МР):

  • предизвиква бързо заспиване,
  • има успокояващ и релаксиращ ефект,
  • възстановява физиологичните фази на съня и осигурява отморяващ сън,
  • предотвратява нощните събуждания,
  • осигурява свежест и отпочиналост при събуждане,
  • не води до привикване и пристрастяване,
  • не води до нежелани странични ефекти – не предизвиква сънливост и замаяност на сутринта, не пречи на концентрацията и шофирането, не е противопоказен при приемане на алкохол,
  • е безопасен и може да се използва продължително време.

Ако безсънието продължава повече от 3 нощи се консултирайте с лекар!