Етикети

Хранене и здраве

Понеделник 11 Ноември, 2013

       Здравето на човек се влияе в значителна степен от неговото хранене. Организмът ни се нуждае от четири основни вещества: въглехидрати, протеини (белтъчини), мазнини и вода. Също така от витамини, минерали и микроелементи. Те са структурни единици, които служат за правилното изграждане на нашите клетки, тъкани и органи и тяхното коректно функциониране.

       Въглехидратите са основният източник за кръвната глюкоза, която снабдява клетките с енергия. Въглехидратите са два вида:

  • прости въглехидрати: трапезна захар, плодова захара (груктоза), лактоза и
  • сложни въглехидрати: целулоза, скорбяла.

       Препоръчително е около 60% от дневното ви меню да е от въглехидрати (основно сложни въглехидрати).

       Протеините (белтъчини) са източник на аминокиселини, които са градивна единица за производство на собствени тъкани, мускули, хормони, ензими и др. Аминокиселините са 2 вида- заменими и незаменими. Важно е да се приемат и двата вида аминокиселини. Това може да стане чрез разнообразно хранене с бобови храни, месо, яйца, млечни продукти. Препоръчителният дневен прием на протеини е около 25% от менюто.

       Мазнините са необходими на организма за нормалното развитие на мозъка, като източник на енергия и поддържане на растежа. С напредване на възрастта необходимостта от прием на мазнини намалява, а прекомерната им употреба е един от факторите на затлъстяването, високото кръвно налягане и още много други. Мазнините са няколко вида:

  • наситени (твърди мазнини- главно в животинските продукти)
  • ненаситени (течни мазнини- в зеленчуковите и ядковите масла)
  • транс мазнини- получават се при хидриране на ненаситените мазнини, при което се получава втвърдяване на течните зеленчукови масла и превръщането им в храни като например маргарина.

       Ако желаете да намалите нивата на холестерола в кръвта си се препоръчва консумация на ненаситени течни зеленчукови масла и да се избягва приема на твърди наситени и трансмазнини.  Препоръчително е около 15% от калориите за деня да са от мазнини.

       Витамините, минералите и микроелементите също са необходими за поддържане на физиологичните процеси на тялото. Те са градивен елемент на ензими и други важни молекули, които имат важно знаение за нормалното функциониране на организма.

       Кой трябва да приема допълнително витамини, минерали и микроелементи? Хората, които водят активен начин на живот, спортуват, работят в стресова среда, пазят диета, страдат от заболяване включително психическо натоварване. Жените които приемат хормонални препарати, включително противозачатъчни, бременните, хората които се възстановяват след операция, болните, приемащите антибиотици, пушачите, хората на противоракова терапия и др.

       Тъй като тези вещества имат изключително голямо значение за профилактиката, се препоръчва техния допълнителен  прием и от здрави хора. По този начин организма ще се чувства по-добре, ще има по-голям енергиен заряд и мощна защита срещу повечето заболявания.

       NEOXID (НЕОКСИД) съдържа екстракт от пшеничен зародиш, който е естествен източник на всички важни витамини, минерали, микроелементи, ензими и аминокиселини. За повече информация, моля кликнете тук.