Етикети

Хронично главоболие. Мигрена. Какво да правя?

Вторник 08 Март, 2011

       Главоболието е едно от най-често срещаните неразположения. По данни на Световната Здравна Организация, близо 350 милиона души в света страдат от хронично главоболие.

       Болката сама по себе си не е заболяване, а реакция на организма, която ви дава сигнал, че нещо някъде не е наред. Силните пристъпи на главоболие влошават значително качеството на живот на страдащите. Едно от най-често срещаните състояния на хронично главоболие е мигрената. Тя протича с пристъпи на силна пулсираща болка в едната половина на главата или по-рядко и в двете.  В България от мигрена страдат над 300 хиляди души. Този вид главоболие, продължаващо понякога до 3 - 4 дни може сериозно да попречи на извършването на всекидневните ви задължения. Епицентърът на болезнените усещания са челото, слепоочията и очите. Болката често е придружена от гадене, повръщане, виене на свят, повишена чувствителност към звук и светлина.

       Счита се, че хроничното главоболие и особено мигрената са резултат от ниски нива на серотонин, най-вероятно поради повишеното му разграждане в мозъка. Серотонинът е вещество, което „предава“ съобщения между нервните клетки. Той участва в контрола на настроението, усещането за болка, сексуално поведение, съня, както и разширяване и свиване на кръвоносните съдове. Ниските нива на серотонин в мозъка може да доведат до процес на свиване и разширение на кръвоносните съдове, което да предизвика мигрена, затова чрез повишаване на нивата му, болката намалява значително. Недостигът на серотонин можем да компенсираме с ежедневен прием на Neolexan, който съдържа 5-хидрокситриптофан (5-HTP). В мозъка 5-HTP се трансформира в серотонин и по този начин намалява чувствителността към болка. Приемът на Neolexan намалява броя, силата и интензитета на пристъпите при хронично главоболие и мигрена с над 70%.

       За да подпомогнете овладяването на болката е препоръчително да пазите емоционалното си равновесие и да спите не по-малко от 7 - 8 часа на денонощие. Също така полезни са йогата, дихателната гимнастика, релаксацията и водни процедури – контрастен душ, басейн.