Етикети

Тревожност, безпокойство, страх!

Понеделник 28 Февруари, 2011

       Стресът предизвикан от динамичната среда, липсата на сигурност и невъзможността да се отреагира навреме на бързо настъпващите промени в обкръжаващия свят, увеличава риска за развитие на хронична тревожност, безпокойство и изпитване на страх. Стресът въздейства пряко върху мозъка посредством мислите и емоциите, натрупвайки напрежение в организма. Затова е необходимо да разглеждаме състоянието на психиката като част от общото състояние на организма и да се опитваме да реагираме подходящо на проблемите, засягащи както физическото, така и психическото ни здраве.

       Стресът влияе негативно върху имунната система на човек и го прави много по-уязвим спрямо различни болести. Установено е и пагубното действие на стреса върху сърдечно-съдовата система. При стрес в кръвта се освобождават мастни киселини, които се трансформират в холестерол. Холестеролът се отлага в стените на кръвоносните съдове- артериите и ги стеснява, причинявайки заболяването атеросклероза. Стресът е сериозна предпоставка за развитието както на сърдечно-съдови така и на ракови заболявания.

       При стрес най-често употребяваните средства са антидепресантите и успокоителните, но те предизвикват нежелани странични ефекти, като развитие на зависимост, проява на неврологични смущения и привикване, което налага постоянно увеличаване на дозата.

       Състоянията на тревожност и безпокойство се дължат на ниски нива на серотонин, затова чрез повишаване на нивата му, тези състояния се подобряват значително, до пълното им изчезване.

       В Neolexan се съдържа 5-хидрокситриптофан (5-HTP), който в мозъка се трансформира в серотонин. Серотонинът е невротрансмитер, отговорен за регулиране на настроението и поведението. Той има пряко отношение към правилното функциониране на нервната система. Neolexan притежава уникални качества, влияещи укрепващо на нервната система и предпазващи я от отрицателните последствия на стреса.

       Безпокойството и тревогата могат да се победят.  Много важно е да се научим да живеем в днешния ден, без да позволяваме да се натъжаваме или ядосваме за събития от миналото или да се тревожим за бъдещето. Други ефикасни помощни средства са общуването с приятели, здравословното хранене, приемът на подходящи препарати и спортуването, включително танци, фитнес, йога и др. разтоварващи психиката действия.