Етикети

Каква е идеалната диета през зимата?

Понеделник 07 Февруари, 2011

       Дори и през зимата всеки иска да изглежда свеж и във форма. Зимната диета ограничава употребата на въглехидрати, особено на захар, тъй като в организма излишните количества бързо се превръщат в мазнини. В зимното диетично меню е препоръчително да преобладават зеленчуковите супи, предимно варено месо, много зеленчуци и плодове, както и ежедневен прием на млечно-кисели продукти по ваш избор. За да има осезаем ефект е необходимо зимната диета да се спазва поне два месеца. Препоръчително е да се съчетае с физическа активност – фитнес, танци или др. Освен сладкишите, шоколадовите и тестените изделия, трябва да се ограничат и пушените, както и много солените храни.  Киселото зеле, което подобрява храносмилането и е източник на витамин С, също е много солена храна, която преди консумация е хубаво да се изкисне с вода за да се намали концентарацията на сол в зелето. Не пийте алкохолни и газирани напитки.  

ЗИМНА ДИЕТА – ПРИМЕРНО МЕНЮ:

ЗАКУСКА:
- Препечена пълнозърнеста филийка или сухар, намазана с обезсолена извара или 200мл фреш от плод по избор с едно сварено яйце.
Сутрешна междинна закуска: чаша нискомаслено прясно мляко или един плод по избор.
Следобедна закуска: 200гр. кисело мляко.

ОБЯД:
Една от предложените храни, по ваш избор:

- 150гр. картофи + 150гр. зеленчуци –печени на фурна или сварени с малко сол;
- 150гр. картофи + 150гр. риба- печени или варени;
- 200мл супа-  телешко варено + 150гр. салата от свежи зеленчуци;
- 200мл картофена крем супа с кротони + 150гр. салата от свежи зеленчуци;
- 200мл зеленчукова крем супа с кротони + 150гр. салата от свежи зеленчуци;
- 200гр. зеленчуков огретен със сирене.

ВЕЧЕРЯ:
Една от предложените храни, по ваш избор:

- 150гр. салата от кисело зеле + 150гр. телешко месо – печено или варено с малко сол;
- Зеленчуков огретен, приготвен от запечени:  150гр. картофи, 100гр. броколи и извара. (зеленчуците за огретена трябва да са предварително сварени).
- 150гр. сварени картофи + 150гр. печена риба;
- 150гр. салата от кисело зеле + 150гр. пилешко или пуешко месо – печено или варено с малко сол.

       И не забравяйте вашият помощник в диетата- NEOLEXAN по 1 таблетка 20мин. преди хранене. NEOLEXAN повишава нивата на серотонин в организма, което води до по-ранно засищане, по-лесно придържане към диетата, липса на преяждане и загуба на килограми.