Етикети

Публикации с етикет "безсъние"

Навици за здравословен сън

Вторник 27 Май, 2014
За да се постигне здравословен сънен цикъл понякога е нужно да отстраним някои вредни за съня навиции да изградим нови. В тази статия ще намерите списък с препоръчителни действия, които подпомагат качеството и количеството на съня:..
прочети повече

Липсата на сън води до здравословни проблеми

Сряда 14 Май, 2014
Напоследък все по-често срещан е животът на пълни обороти- почти без почивка. Но свиква ли се с това, помага ли ни наистина да свършим всичките си ангажименти качествено и в същото време да запазим здравето си?
прочети повече

Препоръки при безсъние и проблеми със съня

Четвъртък 27 Март, 2014
Ако страдате от безсъние, заспивате трудно или ви измъчват чести нощни събуждания, краткотраен и неотморяващ сън, може да подобрите съня си, спазвайки следните съвети: 1. След обяд и вечер избягвайте..
прочети повече

Какво не знаем за съня?

Сряда 18 Декември, 2013
Сънят е сложен физиологичен процес. По време на нощен сън тялото преминава през редица цикли. Средно един възрастен човек преминава през 4-5 цикъла на сън в рамките на 8 часа. Всеки цикъл продължава около 90 минути...
прочети повече

Колко сън е достатъчен?

Петък 13 Декември, 2013
Няма правило, което да оказва колко точно часа сън е достатъчен тъй като нуждите на всеки човек са индивудални. На някои хора са им достатъчни едва 5 часа сън на нощ, докато на други им трябват 8, 9 или повече часа сън за да отпочинат. Милиони хора по света..
прочети повече

Какво представлява безсънието?

Понеделник 02 Декември, 2013
Повтарящото се безсъние се квалифицира като инсомния (проблем със съня). Инсомнията обхваща редица проблеми със съня като: трудно заспиване, повърхностен и лек сън, чести събуждания, прекалено ранно събуждане и невъзможност за..
прочети повече

Как да се справим с безсънието?

Понеделник 14 Февруари, 2011

Причините за проблемите със съня имат различен произход, но основно се дължат на нарушен баланс на химични вещества в мозъка.  По отношение качеството на съня, ключовата роля е на серотонина. Недостига на серотонин можем да компенсираме с ежедневен прием на Neolexan 30-60 минути преди лягане. Neolexan доставя на организма 5-HTP. В мозъка 5-HTP се превръща в химикала серотонин, който от своя страна контролира съня. Neolexan предизвиква бързо заспиване- удължава фазите на дълбок сън и бързия сън с над 25%.  С промяната в продължителността на фазите на съня, Neolexan прави съня спокоен и отпочиващ, без да увеличава общото време за сън.

прочети повече

Естественият антидепресант: хормонът на щастието – серотонинът

Вторник 11 Януари, 2011

В централната нервна система серотонинът играе важна роля при регулирането на гнева, агресивността, телесната температура, настроението, съня, повръщане и гадене, сексуалността и апетита. Ниските нива на серотонин предполагат нарастване на агресивното поведение, клинична депресия, мигрена, раздразнителен стомах, фибромиалгия и различни нервни разстройства. Недостигът на серотонин може да доведе до нарушения в съня и да демотивира човек.

прочети повече